Arn,riket vid vägens slut.

Gokväll bloggers! Nu sitter jag här och skriver och klockan har blivit mycket, igen. Har varit på Sverige premiären av Arn, riket vid vägens slut.

Men inte bara detta, det var även invigning av bio "Göta Lejon".Filmen skulle börja klockan 19.00 men eftersom det var nypremiär så åkte vi dit i tid. Där fanns hästar med ryttare utanför och inne fanns Arnfolk, gycklare och spelmän och ljudnivån var hög.








Först innan filmen körde igång så hölls ett litet tal och bandet klipptes av. Sen var det dax för denna storslagna påkostade film.  Vi laddade upp med popcorn och dricka. Vi satt som kungar i de nya flådiga fåtöljerna. Benutrymmet var så stort så folk kunde passera utan att man behövde resa på sig. Vad tyckte jag då?Jo, jag tyckte allt att filmen  var bra, men inte bättre än den första. Men det är min åsikt, bara så ni vet. Efter avslutat film så applåderades det i salen.det är något som jag inte varit med om förut annat än när man flyger och planet har landat.. Avslutade kvällen med att gå till en restaurang i byn och äta, jag tog en grekisk sallad och en lättöl, dä ni. Nu är jag jätttetrött och det har blivit dax för sängen för det är en dag imorgon oxå. Vi får gå upp i ottan för Freddan spelar match. Godnatt och sov sött!

Kommentarer
Postat av: Maloo

Det verkar vart en trevlig dag med riddare och popcorn. Och som grädde på moset har du fått med min gamle klasskamrat Kalle på nedersta kortet ;)

2008-08-24 @ 22:11:12
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: sussi

Ja du ser vad man kan få till det!

2008-08-24 @ 22:49:15
URL: http://modhsarea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0