Det blir inte alltid som man tänkt sig!



Idag var det skolstart för min del, något som jag sett fram emot. Vi skulle köra igång med introduktion för de nya kurserna 09.15 och fram till lunch, därefter skulle det bli föreläsning fram till 16.00. Jag var ute i god tid så att jag hann leta parkering. Det är nämligen hur svårt som helst att få en parkering vid skolan. Ska sägas att det var jättekul att återse alla kända ansikten. Några minuter försenade så kom de igång och den första kursens introduktion var klar på 16-17minuter. Strax därefter var det dax att gå igenom den andra kursens kursplan. När dryga halvtimman gått så var det klart. De tackade för sig och så var den dagen slut. Ska sägas att föreläsningen hade blivet inställd. Där satt vi som hade planerat in en heldag på skolan med snopet fejs. Vi pratade en stund om grupper och böcker och sen var det bara att bege sig hemåt. Men hallå! Nu när jag var själv så kunde jag ju passa på och kolla lite på stan innan hemfärd. Sagt och gjort! Jag tog en sväng till Body shop för inköp av massageolja. Därefter så fick Gina Tricot ett besök snabbt följt av MQ och Lindex . Men idag var det inget som föll mig i smaken och tur var väl det. Nu kunde jag bege mig hemåt. Men istället för att svänga höger från Kopparportsparkeringen och hemåt så svängde bilen vänster mot Framnäs. Så är det ibland med min bil den lever sitt eget liv. Nu fick även Kapp Ahl och Rydens påhälsning. Inne på Rydens blev jag kvar en bra stund och provade än det ena och än det andra. Fastade för en jättesnygg jeanskjol och en röd omlott tröja. Men vad ska jag med en kjol egentligen.. Nä det hela slutade med att jag fick med mig den röda tröjan och kjolen fick hänga kvar. Den hänger bättre i affären än hemma i min garderob, för där hade den med all säkerhet blivit hängande.. Jag avslutade med att köpa en hoppgunga till mitt lilla barnbarn. Den kommer hon att älska var så säker.


Äntligen hemma, ylade Lexus när jag klev innanför dörren. Fixade i ordning lite lunch och sen begav vi oss till skogen. Idag vart det en riktigt lång runda, jag var helt mör i benen när jag kom hem igen. Lite kaffe och sen var det arbete på företaget som kallade på mig. Nu ska jag sätta mig och börja läsa lite om äldres hälsa och välbefinnande. Kanske jag hinner några sidor innan jag slocknar. På återhörande och natta på er vart ni än befinner er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0