Godmorgon Bloggers!

Morrn! Nu sitter jag här med en kopp kaffe och morgonpromenaden är gjord. Känns i kroppen idag att man hade ett hårt pass igår. Armar och ben fick sig verkligen en omgång då. Innan jag skriver av mig om ämnet bemötande så kommer här lite bilder som togs imorse. Om man bara tittar sig omkring så finns det mycket att upptäcka. Allt är vackert på sitt sätt, tycker jag.




Nu var det bemötande som jag tänkte skriva lite om. Alla människor har tydligen inte fått lärt sig hur man uppför sig. Det finns hur många exempel som helst på detta men jag tänkte ta upp två som gör mig riktigt förbannad, rent ut sagt.
Den ena händelsen utspelade sig på en bensinstation här i trakten. Jag kommer in för att säga att jag ska tanka fordonet utanför och lämna mitt körkort i pant. Jag står vid kassan och två tjejer står innanför med ryggen mot mig och bläddrar i en pärm. De är helt uppe i det som de håller på att diskutera, vilka dagar de ska arbeta. Jag står där en bra stund och ingen ser mig, jag är tydligen osynlig idag. Den ena tjejen vänder sig om ett halvt varv och tittar rätt på mig, men tror ni hon ser mig? NEJ, fortfarande osynlig. Nu har det förflutit kanske fem minuter och mitt tålamod börjar att tryta så jag säger: Ursäkta mig men jag skulle vilja tanka! Då börjar de avsluta sitt pladder och släpar sig fram till kassan. Ingen ursäkt utan bara tar emot mitt körkort och jag går ut och tankar. När det gäller serviceyrken så är det kunden som ska vara i fokus. Det andra pladdret som de höll på med får de ju ta när det är tomt på kunder, det säger sig ju självt, tycker jag.Sådant gör mig riktigt arg!

Den andra händelsen utspelar sig i en affär här i byn. Jag möter en kvinna som sitter i rullstol och som jag tidigare har arbetat med, hon har sin personliga assistent med sig. Jag vänder mig till kvinnan i rullstol och säger hej och frågar hur det är. Jag säger mitt namn och ser att hon känner igen mig. Då träder den "personliga" in, hon ifrågasätter om och hur jag känner Z, vi kallar henne så. Jag förklarar och vänder mig hela tiden till Z, den personliga däremot pratar över huvudet på Z och börjar korsförhöra mig med en attityd som inte är utav denna värld. Hon har en aggressiv framtoning och att jag har arbetat med Z för länge sen är enligt henne peskriberat.
Jag känner ilskan inom mig, stackars Z, den personliga ska väl vara hennes förlängda arm och inte någon surkärring som skrämmer iväg folk. Nä ,tvi vale, som västgöten säger för sådant bemötande.

Som sagt det finns hur många episoder som helst, detta var bara några som låg närmast i tid.
Men nu glömmer vi det och ser till att vi själva inte bemöter som dessa. Ha en riktigt fin Söndag, kram

Kommentarer
Postat av: Maloo

Den "personliga" kanske borde ta sig en funderare på vad hennes uppdrag innebär.Det är ju inte direkt så att bara för att jag inte sett en bekant på länge så känner inte jag den längre. Nehej dej hälsar inte jag på, du är preskriberad. Ja käre barn det finns så könstigt fölk här i väla. Tur att vi vet hur man bemöter människor och att man är gla och trevlig.



Idag har jag ätit smörgåstårta så det snart kommer ur örona. Men man lever ju bara en gång. Ha det gött Kramar Maloo.

2008-08-17 @ 22:00:09
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: sussi

visst är det tur att vi vet hur man ska bemöta. kanske vi skulle ha en liten kurs för sådana människor som den "personliga" och lära dem hur man uppför sig..

Vad gott det låter med smörgåstårta, det var länge sen jag åt. Gick kalaset bra idag? Kram

2008-08-17 @ 22:21:07
URL: http://modhsarea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0