Götene kom tvåa i Crazy Summer!

Sen i Maj har det pågått en tävling "Crazy Summer"där man har fått tillgodoräkna sig poäng på alla aktivitet som man utfört. Antingen med stegräknare eller poäng för antal minuter som man motionerat. Det är Lifeclub som har hållt i detta. Vi har tävlat mot ett tjugotal andra gym/föreningar. Den högsta poäng man har kunnit komma upp till per dag är 10000. Som hundägare så går man det men för det mesta det dubbla. Jag har kommit upp till 909.700 steg, inte illa va? Alla har varit så flitiga och det gav resultat "VI BLEV TVÅA".

I morse när jag vaknade så lyste solen Det var lite höstkallt när jag var ute och hämta tidningen och då var väl klockan cirka 07.00. När Freddan for iväg till skolan så begav vi oss min hund och jag till skogs. Vissa mornar är det folktomt och vissa är det hur mycket folk som helst ute.Promenaden brukar ta cirka 50 minuter men en morgon som denna tog den nog en och en halv.Man möter någon som stannar och pratar och så blir man där en stund och sen går man vidare tills nästa möte osv.. Kan ta sin lilla tid ibland. Men idag gjorde det inget för jag hade ingen tidspress. Idag var det fullt med spindelnät i gräset och lite överallt. Häftigt! Jag undrar hur det kommmer sig att det blir så? Någon som vet?



Städa och plugga stod det på schemat. Efter promenad och kaffe /som smakar så gudomligt när man varit ute), så satt jag en stund framför datorn innan snabeldraken och dammtrasorna togs fram. Mer kaffe och därefter ner med näsan i böckerna..
Lunch och en härlig höstpromenad.....



När Freddan kom från skolan så begav vi oss till ICA för lite inhandling av diverse varor. Hem och plocka upp och in. Nu ikväll har vi ätit grillad kyckling och sallad  med blandade godsaker i och vitlöksbröd. Jag känner att det strax är dax för sängen nu, det ska bli gott att sova. En god natt önskar jag er mina vänner, Natta!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0