Onödigt vetande.....Eller inte?

Visste ni att: Vi blir kortare med åldern, vi krymper helt enkelt. Kvinnor med 1-2 cm för vart 10:e år efter 40 och män 0,5- 1 cm. Det vill säga att är man som jag 1.73cm över havet nu. Så när jag blir 80år, om jag lever och har hälsan och krymper 2 cm vart 10:e år skulle vara endast 1.65 cm.
Hur kan detta komma sig då? Jo, orsaken är att mellankotsskivorna blir plattare och kotkropparna pressas samman.  Skumt va?
Men  i kroppen minskar även vattenmängden så även muskelaturen ,medan mängden fett ökar. Så nu vet ni det!


Kommentarer
Postat av: Maloo

Stackars mig då...då får jag se till så ingen trampar på mig. Eller alltid gå med platådojjor.Och jag som redan börjat krympa så här 87 år i förväg, det kommer inte va mycket kvar av mig vid 100 år ålder. Men bara jag får ligga och mysa med min gubbe och min hund (får väl skaffa en på äldre dar) så är jag nöjd.

2008-08-31 @ 12:57:40
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: sussi

Ja du Maloo, det blir till att ha höga klackar på äldre dar!!

2008-08-31 @ 19:53:14
URL: http://modhsarea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0