Det har varit hett idag!

Det är det minsta man kan säga. När jag slutade jobbet var det 30 grader. Jag bgav mig direkt till den lilla staden för inköp av mer dyrt foder. Jag skulle även införskaffa en tratt som jag kan sätta på Lexus så att han inte kommer åt sitt ben. Den ser ut som en genomskinlig lampskärm, kanske jag kan ha den till det, lampa, fast med lite tillägg. Hoppas jag slipper sätta på den, det ser lite bättre ut idag.
Gjorde ett besök på glasbanken oxå för inköp av något gott till det grillade som var tänkt till kvällen.


Anlände till vår lilla by dryga timmen senare. Nu var det bara en sak kvar, och det var ett besök på byns enda affär. In och handla diverse varor. Nu när man hunnit bli lite hungrig så blev det en del i korgen.Man ska inte handla när magen är tom det blir så mycket dyrare då. Jag gjorde en upptäckt då jag var tvungen att köpa tvättmedel. Sen jag köpte flytande tvättmedel förra gången och det kanske är tre eller fyra veckor sen så har de höjt det med tio kronor. ÄR DET INTE FRUKTANSVÄRT KONSTIGT ATT HÖJA EN VARA SÅ MYCKET??? Jag blev riktigt irriterad. Det var en vara, men hur många andra varor har de inte höjt. Det har blivit så dyrt att leva och maten är en del.
Två timmar senare var vi äntligen hemma! Vi konkade in alla varor och grejer vi köpt. Sen bar det ut i skogen eller ska jag säga djungeln, för det känns som om man är i Tropikerna..
Väl hemma igen så stod det gräsklippning på programmet, nu skulle det ske.. Jag började, men sen tog sonen över.



SICKEN REDIG PÖJK JAG HAR!




JAG SERVADE MED DRYCK I VÄRMEN!

När det blev dax för mat så röstades grillningen ner idag och beställning på TACOPAJ inkom för 100:de gången.. Så vad blev det? Jo, tacopaj och sallad..Mums filibaba.............
Nu sitter jag ute på terassen och skriver och mörkret har börjat att falla, det har fallt rejält. Sitter här och skriver min Fredagsblogg med ett glas vin och mår bara gött. Musiken spelar högt och ljudligt ifrån grannen som har lite fest idag och de spelar riktigt bra.. Tänk vad det är gött det är att bara vara en Fredagskväll i Juli,,, Nattis bloggvänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0