En afton på en ö Vänern.

Gokväll kära bloggare! Nu är jag hemkommen från en trevlig eftermiddag och kväll på en ö i Vänern. Vi hade blivit inviterade för att bada och grilla. Efter jobbet idag var jag hemma en kort sväng och plockade i ordning och packade en väska med badkläder. Sen begav vi oss jag, Fredde och Lexepojken till Årnäs för att där bli hämtade med båt och bege oss tillen liten ö därute. Lexeman var alldeles förstörd när han skulle i båten, skakade som att asplöv. Men det gick rätt bra sen ändå. Väl ditkomna så var det en del folk där, vilket vi inte visste. Men vi gick till ena sidan av ön och badade och solade. Lexus gick i och simmade och simmade och simmade.Tog nog en tre timmar innan han var nöjd. Till och med jag tog ett dopp, det var 23 grader i vattnet. Vi avslutade med korvgrillning och mys på verandan. När det började skymma så tog vi båten tillbaka. Visst är det vackert? Dessa kort är tagna med mobilen, tog en del med kameran men batteriet tog slut, typiskt.





På hemvägen så sprang en stor älgtjur framför bilen, min enda tanke var att plåta den. Men blev så stressad och fick ingen ordning på mobilen så den hann springa iväg lite för långt ifrån mig. Men innan den kom så långt så stod den en stund och tittade på oss. Vilket ståtligt djur. Tyvärr blev inte kortet så himla bra, men den syns där i allafall.



Du skulle vart med Carina, då hade du fått sett en "in real life"
Mer bilder kommer då jag köpt nya batterier. Tack för en trevlig kväll, nu ska jag knyta mig, natta.

Kommentarer
Postat av: carina

Jag får nog hålla mig till träälgar de visar sig åtminstone för mig, (kan bero på att de är fastspikade)

2008-07-30 @ 06:48:38
URL: http://[email protected]
Postat av: Maloo

Härlig dag...och gött för Lexepojken att få svalka sig.Bara han inte råkar ut för vattenloppor nu till råga på allt. Ha det gött.

2008-07-30 @ 22:54:09
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0