Lördag, ljuvliga dag.

Visst är det underbart att vakna och upptäcka att det är Lördag och att man inte behöver åka och jobba.  Vakna i egen takt, ja nästan iallafall. En svart kall nos, tillhörande hunden i huset som putter på dig och vill få din uppmärksamhet. Dagliga promenader blir man aldrig befriad från när man är hundägare. Man får bara lov att gå ut i ur och skur. Allt är tyst och stilla och klockan är knappt åtta. Hoppar i ett par byxor och en tröja och tar ett glas vatten i förbifarten. På med skorna och kopplet på hunden. Ute är redan 25 grader varmt och jag tänker att jag kunde tagit på mig lite mindre kläder men........
Vi går längs allevägen och efter en stund viker vi av in i skogen. Där är det betydligt skönare och svalare. Vi går den vanliga rundan som vi brukar gå på helgerna. Jag spanar in i skogen när det prasslar till. Det måtte väl inte vara den där förbannade grävlingen igen.Den som skrämde slag på mig för ett tag sen. Men denna gång var det bara ett litet rådjur. Thank good for that.  Vi styr stegen hemåt. Gud vad det ska bli gott med kaffe nu!
Fortfarande ingen aktivitet i huset. Äter en god frukost på altanen. Nu så börjar det att röra på sig här, sonen har vaknat och vi ska snart bege oss till stan. Ska bara ge honom lite frukost först. Sen blir det shopping! Det ska bli så kul har inte vart i stan på evigheter, på återhörande, kramiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0