Tisdagstemat är "tid"

Tid är något som finns hela tiden, som alltjämt rullar på vare sig vi vill eller inte. Tid kan gå snabbt om vi har det bra och kan gå väldigt långsamt när vi väntar på något. Vem kommer inte ihåg julafton när man var liten och väntade på tomten, det blev aldrig kväll....Tid kan vara underbart att disponera och fruktansvärt när den inte räcker till. Här kommer min tolkningsbild av tid. Vill ni kolla in fler gå in här.



Man ser på sina barn att tiden går. Nyss satt han i kärran och nu 13 år, vips gymnasiet och sen vuxen. Tidens gång, men det inkluderar ju att jag oxå blir äldre, tyvärr. Ha en alldeles underbar dag och ta vara på tiden, kram

Kommentarer
Postat av: Maloo

Äldre...och klokare och vackrare. Det är min melodi i allafall. Och i sinnet blir man ju aldrig äldre än 25. Och efter 25 är ju de flesta lika gamla utom de som var äldre redan när de var yngre...typ. Ja menar en del är ju tanter redan vid 20 års ålder och en del blir det aldrig. Nog filosoferat från mig. Freddan och Lexeman var fina som alltid i a f.

Kramar Maloo

2008-10-21 @ 16:04:58
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0