Äntligen Fredag!

Så himla gött! Idag har det varit rena snurren och jag undrar allt som oftast när det ska bli mindre snurrigt. Jag har alldeles för många järn i elden och tar på mig ännu mer. Karusellen bara snurrar på och jag med den! Puh!
I morse var vi uppe före tuppen och hann med en promenix innan det blev dax för dusch och frukost. Fredde åkte till sin skola  och jag till min. Vi var 5 av 7 gruppmedlemmar som var med och arbeta idag. Det flöt på ganska bra när vi väl kommit igång. Vi har nämligen fått fyra olika fallbeskrivningar som vi ska ställa diagnos förklara hur man behandlar och hur man bemöter. Mycket intressant, vi hann klart den första och började på den andra sen var klockan 11.00 och det var dax för seminarium. Min mobil ringde oavbrutet, det var både kunder och angående ett nytt uppdrag som jag åtagit mig, Tillslut var jag tvungen att stänga av den. Seminariet gick oxå bra och när klockan var 12.30 var det bara att sätta sig i bilen och gasa till Götene. Först ner till företaget och sen till banken. När jag var klar där framme och kom innanför dörren så ringde telefon och det var åter igen angående mitt nya uppdrag. Slängde i mig en soppa och sen la jag mobilen på bordet och begav mig ut med vovven. Nu ville jag bara vara en stund och det fick jag. När jag hem så hade jag ytterligare samtal att ta tag i men nu folket, har jag tagit helg! Ska bli skönt!  Nu sitter jag och pustar en stund har precis städat lite lätt och snart ska jag fram och handla. Ikväll har jag lovat sonen att vi ska äta pizza, så då slipper jag laga någon mat.

Visste ni att:
Fredag är en
veckodag som i Norden är, enligt vissa forskare, uppkallad efter den fornnordiska guden Odens hustru Frigg. Andra forskare menar dock att den uppkallats efter gudinnan Freja - som eventuellt var samma gudinna som Frigg.


Ha en skön Fredagskväll!


Kommentarer
Postat av: carina

Kära vän....jag är glad att jag ringde innan du kom på att stänga av......men ta det lugnt vi behöver dig

2008-09-19 @ 21:05:37
URL: http://[email protected]
Postat av: Lillemor

Hallo där, sakta av på tempot lite! Inte bra att ta på sej för mycket arbete...det kan kosta. Lämna mobilen hemma lite oftare :)

2008-09-19 @ 22:06:03
Postat av: tess

Nu har bloggvärlden plötsligt fått en ny sida med över 10.000 besök på ett dygn. Det är Madde som enbart 20 år har lämnat jorden. Hon dog i en ovanlig form av cancer.



Peter har givit sig själv en utmaning att se till att samla in 100.000 kr till Lucia åt Barncancerfonden. Det skall gå med bloggvärldens hjälp och med sann Maddeanda. Madde har varit viktig för många, hennes texter är verkligen fantastiska liksom hennes mammas och hennes killes.



Ni hjälper honom väll??



Hoppas att du länkar till inlägget så att det går att nå målet åt Barncancerfonden. Samt att du vill ge ett bidrag.

http://enbart.blogg.se/2008/september/080916-enbart-gastblogg-av-anne.html

//Tess



2008-09-19 @ 23:45:19
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Marie

DU med!

2008-09-19 @ 23:51:32
URL: http://mariehultman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0