Det händer mycket på en helg!

Hallå go vänner! Nu har jag nästan sviket er! För första gången så har jag inte varit inne sen i Fredags, men jag har haft att göra, bara så ni vet. Det var ju så om ni minns att jag skulle på date och Freddan på disco i Fredags. Vi hade mycket trevligt båda han och jag.  Jag fick den äran att gå till Eddies, som öppnat i ny regi i Lidköping. Det är samma ägare som på restaurangen på Spiken. Min kavaljer började med att säga att ikväll betalar jag bara så du vet. Vi tog en hummer soppa med pilgrimsmusslor och till detta bröd och ett lätt rödvin.( Man kan faktiskt dricka rött även till fisk bara det inte är för tungt). Till varmrätt åt vi halstrad gös med någon form av potatiskaka, kantarell och någom mumsig sås som jag inte minns namnet på- Efterrätt orkades inte med men vi tog en whiskey i lobbyn. Dit ska ni gå och äta för det var hur gott som helst och mysigt. Efter restaurangbesöket blev det ett glas vin uppe hos min vän innan det var dax att möta upp med sonen och ta nattbussen hem.
Sen vart det Lördag och när jag vaknade var klockan åtta och hunden ville gå ut. Promenix en timma och sen frukost. Vid 11.00 var det fotboll GIF-Skara. GIF vann med 6-1. Lilla Frejis kom ner i halvlek för hon ska vara med mig tills på söndag. När vi gick hem efter matchen blåste det halv storm. Vi tog vägen förbi parken för det var loppis där, var inne en kortis och hälsade på. Timmen senare kom Mattias med flickvän från Göteborg. Handlade och fixade inför kvällen då vi käkade den varma smörgåstårtan, mums. Kvällen blev sen och fram emot halv två åkte min vän hem och alla kom i säng. Lagom att jag krupit ner i sängen så vaknade lillan och sen vart det som det vart med sömnen. Söndagens bravader tar jag imorrn för nu är jag såååå trött, natta folket vart ni än befinner er och sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0