Trimning, svamp och mycket trevligt folk!

Halloj bloggarvänner! Natten som gick var en bedrövelse, inte bara för bekymret med pengar till Lexus veterinärkostnad men grannens hund fick fnatt. Vaknade i natt utav att han stod och skällde som en galning. Han står ute i en hundgård. Han gav sig inte heller så jag hann att vakna till ordentligt. Jag låg och lyssna för tänk om det var inbrottstjuvar på gång. Eller så var det bara rådjur, vad vet jag. Skällandet pågick säkert ett par timmar men tillslut på morgonkvisten blev det tyst och jag slumrade till en stund. Strax därpå ringde klockan och det var dax att stiga upp, gissa om jag vart lite trött idag...Nog om det! Var och jobbade ett par timmar och sen skulle vår trimningsexpert komma hit och lära mig trimma Lexus. Detta är Lexepojken innan.


Och detta är efter:



Ser ni någon skillnad?? Visst blev han fin? Tack för hjälpen, Miss X.

Nu hade det blivit hög tid för middag och idag serverades lax med potatis,kokta morötter, keso, majs och turisk youhurtsås. Gott! Fix och disk och off we go to the forest.
Idag var det riktigt trevligt i skogen och den var inte bara full med svamp utan även utav människor . En äldre dam höll kurs för mig om en mycket delikat svamp (enligt henne) som heter smörsopp. Jag fick med mig en för att inte ta fel, men den var som klister i näven på mig  så den tänker jag inte plocka, usch. Ett annat par kom gåendes och dök över Lexepojken och berömde honom för att han var så fin, de hade själv haft en likadan, så man får väl ha lite förståelse.
En collieflicka träffade vi på oxå med förare och sen hittade vi en himla massa, ja vad tror ni vi hitta??? Just det, kantareller! Så nu får man rensa igen, det är det tråkigaste,
Här är min älskling i full action i skogen!



Vi såg en svamp som såg ut som ett par älghorn, eller vad tycker ni?



Tills vi hörs igen, ha det gott!


Kommentarer
Postat av: carina

Vill bara att vi jag och mina vänner på jobbet hittade massor av kantareller idag trots att vi inte hade hund hjälp..............

2008-09-05 @ 20:32:36
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: sussi

Då ska ni vara glada!

2008-09-05 @ 21:15:06
URL: http://modhsarea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0