Stresspedagog

I Fredags så var det full fart efter jobbet. Lexeman fick åka till Anna och jag och Fredde och mormor begav oss till Falkenberg.  Anledningen till denna resa var att jag skulle på utbildning i Munka Ljungby lö och sö. Det började redan kl.10.00 och enkel resa så var det nästan 34 mil. I och med att jag befann mig i Falkenberg på Lördags morgonen så var det bara dryga nio mil kvar. Smart va?

Jag åkte givetvis fel ett par gånger innan jag hittade den mysiga folkhögsskolan, men jag var endast ett par minuter sen... Vi hade mycket kul för oss, avslappning, qigong, intressanta föreläsningar och mycket information. Det var mat och fika om vart annat och mycket givande samtal..Vi var 18 stycken i klassen. Efter dagens slut så tog vi en promenad och köpte lite gott i samhällets enda matbutik och sen var vi några som satt och och pratade i tvrummet. När klockan började närma sig 21-21.30 så var det nog ganska tyst på skolan..Alla var trötta, många hade rest långt!



Mitt rum, lite kalt men helt ok

 

Det här mysiga huset stod i parken utanför, ett sånt vill jag ha!



I källaren stod den här mysiga kakelugnen som var gjord av tändsticksaskar. Det var konsteleverna som gjort den, häftig va? Synd att den bara går att ha till prydnad
.


Denna fina gamla folkskola fanns oxå i byn. från år 1900.

.

Helgen gick väldigt fort och snart var söndagens kurs slut och vi skulle bege oss hemåt. Ingen ville åka hem, vi hade det så trevligt ihop och lärarna var hur goa som helst. Men allt kul har ett slut och nu får vi höras över nätet tills vi ses igen den 24-25 okt. Ser redan fram emot att återvända, men då blir det nog tåg istället. Man vet aldrig vad det är för väder i oktober.. Nu ska jag gå och lägga mig för imorrn kl 05.30 ringer klockan och det är dax att gå upp och möta en ny dag, kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0