Glad midsommar på er alla!

Idag vaknade jag av att solen sken och fåglarna kvittrade. Idag, midsommarafton, åh vad skönt, fint väder! Upp och fick i mig lite kaffe och en macka, klockan redan mycket. Herregud vad länge jag sov idag! Lexus sov han med så ingen fara men nu måste vi ut en runda. Jacka eller inte jacka var frågan, tar med den ifall att. Vi hade inte hunnit långt förrän det började att regna, en skur som snabbt gick över tack och lov. Typiskt midsommarväder, tänkte jag. Var väl ute en timma cirka och hann med en skur till innan vi kom hem igen. Men tack vare regnet så är det allt grönt och fint där ute.



Så även i trädgården, någon som vet vad dessa heter? De är väldigt dekorativa och täcker ogräset, och det gillar vi!



Sen utlovade ju jag bilder på mitt nyinköpta vindspel, som kommer här.



Och den fina lyktan som jag inte fått ut än, beroende på att jag inte bestämt dess placering, men visst är den snygg? Den är inköpt på "Färg och fantasi" du hittar fler fina lyktor och mycket annat fint där.



Nu ska jag sätta igång och förbereda lunchen och den kommer inte att gå av för hackor. Färsk potatis, gräddfil med gräslök, köttbullar, prinskorv, jansson, sill och ägghalvor. I eftermiddag blir det lugnt med långpromenad med Lexeman som vanligt och lite senare ska vi åka och fira midsommar med några vänner invid Vänerns strand. Ha nu en riktigt fin midsommarfton och ta det lugnt med nubben, kramiz

Kommentarer
Postat av: Maloo

Växten heter Funkia, (eller Hosta-släktet på latin) och finns i många tjusiga modeller. Här kan du se fler sorter:

http://www.viivilla.se/tradgard/fantastisk-funkia.aspx



Glad midsommar, nu åker jag och jobbar =)

2009-06-19 @ 13:05:16
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack snälla! Ha nu en riktigt fin midsommar!

2009-06-19 @ 13:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0