Godkväll folket!

Ja, vad blev det av denna dagen då? Inte blev det några blommor satta Malin men jag åtminstone beställt en jädrans massa. En del har det bra och får det hemkört. Väldigt bra med trevliga kontakter. Så i möra eller på Torsdag kommer det att bli en radikal skillnad här hemma. Det kommer att blomstra kan man säga. Jag brukar alltid plantera blommor tidigt, men i år vet jag inte riktigt vad jag har hållt på med, i vart fall inte inhandlat och planterat. Till och med grannarna har undrat vad som hänt så nu kommer de att bli glada.

I övrigt har det varit en underbart slapp dag som jag använt bara till att gotta mig och gjort sånt som jag känt för. Var en sväng och inhandlade diverse mat på vår Kvantum butik, notan slutar alltid på 800-900 kronor och inget får man med sig hem. Så nu har jag bestämt mig, jag ska föra kassabok över matinköpen och börja handla på Willys istället. Tror att vi kan få ner matkontot ganska radikalt. De överskjutande pengarna ska sparas till en resa. Minst 1000 kr tror jag mig kunna spara per månad och det gör faktiskt hela 12.000 kronor på ett år. Inte illa va?

På min och Lexemans långtur i eftermiddags kunde jag bara konstatera att det är allt bra vackert ute i vår natur






I kväll har vi sett en meget bra film "Transporter", väl värd att se, det var action från början till slut.


Innan filmen så bakade jag faktiskt en morotskaka, något som inte hänt på väldigt, väldigt länge. Gott var det i allafall.
Nä, nu ska jag gå och krama kudden för imorrn ska jag jobba och man vill ju vara pigg och alert då, natta.

Kommentarer
Postat av: Maloo

Du får ta före- och efter-bilder på din förvandling av uteplatsen med blommplantering och allt. Så även vi här på bloggen kan se förändringarna. Lata sig är inte fy skam det heller. det måste man få göra ibland. Jag har vart på resande fot hela dan, Spiken och Läckö och middag i Örslösa...är helt färdig nu. Hade behövt en ledig dag i morrn med men det får bli att bita ihop och jobba.

2009-06-16 @ 19:54:32
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det ska jag absolut göra.. Det kommer att bli en otrolig förändring.Till och med min grannar undrar vad som hänt, de kommer att bli glada nu när det blir sig likt, d.v.s ombonat med mycket vackra blomster.Stackars dig som måste jobba, jag är ledig ändå tills kvällen imöra.. Ha det gott, kramiz

2009-06-16 @ 20:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0