Från en dag till en annan! Jävla fästingar!

Allt verkar hur bra som helst och livet leker då plötsligt händer det. Från att ha varit en pigg och alert hund så är han helt utslagen. Kommer inte när man ropar, vill inte äta, trött och håglös och vill definitivt inte gå promenader som han tidigare älskat. Vad har hänt?
Kontakt med djursjukhuset, fick åka in, provtagning, undersökning, temp 39,9 och några timmar senare, besked.
Anaplasma, fästingburen sjukdom. Fick antibiotika, åkte hem.

Dagen efter skapligt pigg på förmiddagen, men efter en kortare promenad på eftermiddagen, helt utslagen igen. När jag ropar på honom att han ska komma, så kan han inte resa sig. Ringer sjukhuset, inget svar. 3 timmar senare, försöker jag med hjälp av ett badlakarn hjälpa honom upp, tillsist lyckas vi, åh så lycklig han blev. Gick ut och kissade i busken och när vi kom in kunde han inte lägga sig ner ej heller sitta, helt stel i bakpartiet. Fick hjälpa honom lägga sig ner och upp hela kvällen. I morse kunde han resa sig själv men ej sitta. HAr varit i kontakt med veterinär nu igen och det borde inte vara så här men avvakta tills senare i em. Om han inte fixar att lägga sig och ställa sig upp själv får vi åka in igen min käre hund och jag men då är jag rädd för att han får stanna för observation. Jag berättade aldrig att besöket i måndags kostade mig 2000 trots att jag har en bra försäkring, själva provet kostade enbart det 1000 kr, hur fasen kan de med?

Nu håller vi på att avvakta för att se vart det tar vägen, inte roligt för någon av oss. Min älskade Lexus, du bara måste bli bli frisk för vi älskar dig så mycket.


Kommentarer
Postat av: Madelene

Usch vad jobbigt! Jag tänker på er! Hur mår han idag lille gubben? Styrkekramar!

2010-07-17 @ 17:45:43
Postat av: sussi

Tack för omtanken! Nu mär han mycket bättre och tar snällt sin medicin. Vi har kunnat trappa upp promenaderna igen och det är nästan som vanligt! Ha det bäst!

2010-07-17 @ 18:15:32
URL: http://modhsarea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0