En helt vanlig Måndag

Ja det kan man väl säga att det varit idag. Började dagen med att åka fram til vårdcentralen för att ta lite prover och där fick jag sitta. Efter en timmas väntan var det min tur. Men ska det behöva ta så lång tid? Jag har inte ont utav att bli stucken i armen men idag.....Sköterskan som skulle ta proverna höll på hur länge som helst och grävde efter min åder som bara smet enligt henne. Jag var på vippen att tuppa av där i stolen men hon såg nog att jag skiftade färg för hon sänkte ner mig och tillslut kom hon rätt.. Tack för det! väl hemkommen så var det lite förberedelser inför morgondagen. Man måste ju ha koll på alla dokument som ska skrivas ut och böcker som ska med. Men det har jag nu! Så nu är jag redo för de två nya kurserna. Det ska bli jättekul!
På eftermiddagspromenixen så hittade vi svamp, en påse idag oxå och stora var de. Ska göra i ordning på dem nu tänkte jag. En omelett med kantarellstuvning kanske och en sallad till, hur låter det?  Har klippt gräset och krattat så nu är trädgården fin. Jag fick fajtas med getingarna där ute för under äppleträdet låg fullt med äpplen som jag fick plocka upp innan klippning. Det gillade de inte de rackarna! De ville ha sina äpplen i fred. Skönt när de försvinner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0