Nu har "trattisarna" kommit!

Godmorgon folket! Ja, nu har de kommit. Hade inte en tanke på att plocka svamp den rundan jag gick igår eftermiddag. Men gick in i skogen och där var det alldeles fullt med trattisar! Fyllde upp en hel långpanna.



Nu är ni väl nyfikna på hur det gick med mitt lilla barnbarn, sov hon? åt hon?
Igår kväll var det jättemysigt och efter gröten vid åtta så slocknade hon i min famn. Sov ända tills kl.24.00, då skulle jag gå och lägga mig. Men icke! I vanliga fall så vaknar hon  23.00, 0300 och 06.00 och då vill hon ha mat. Jag hade gett mig fanken på att försöka hoppa maten! Det funkade kan jag upplysa om men hon var vaken ganska många gånger och skrek en stund innan hon somna om.  Man kan säga att jag vakat i natt, det känns så. Men kl.05.30 så fick hon tillägg och så gosa vi en stund och nu sover hon sött igen. Det känns som om jag skulle behöva ta en tupplur oxå, ögonen är som små streck, men, men, det får vara tills senare. Frukosten har vi redan avverkat och likaså hundpromenaden. Nu ska Freddan strax iväg och spela match och jag ska väl ta mig en kopp kaffe till så jag håller mig vaken, hörs senare!

Kommentarer
Postat av: Maloo

Det brukar funka när far-/ mor-föräldrar lär dom att inte äta på natten. Dom luktar ju inte så naturlig mat som mamman gör. När Alfred var två månader sov vi hos mamma och jag sov i ett annat rum än dom. Efter det åt han aldrig på natten igen. Han kanske vaknade första gången vid 5-6 så där efter det, men det var ju ändå en klar förbättring mot att mata vid 23, 01, 03 och sen vid 06.

Tänk på ,även om du är trött nu, vilken guldinsats du har gjort för två kanske ännu tröttare föräldrar ;-)

2008-09-07 @ 10:14:11
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: sussi

Det är allt sant! Jag kan ju lägga mig nu när de har åkt hem.Det har varit jättekul men man är ju liksom inte så van längre. Men jag älskar den ungen!!

2008-09-07 @ 12:55:59
URL: http://modhsarea.blogg.se/
Postat av: carina

Vilken tur att du köpte sängen, hon vill säkert sova fler ggr i den..

Jag ser framemot nästa ggr vi får barnbarnen

2008-09-07 @ 16:52:28
URL: http://[email protected]
Postat av: sussi

Ja visst var det tur och det var ju tack vare dig som var så observant! Nu har jag vilat ett par timmar, känns som om jag varit på världens kalas fast jag bara varit barnvakt. Men detta till trots så ser jag fram emot nästa gång jag får ha min lilla ängel. Visst förgyller de livet?

2008-09-07 @ 18:44:03
URL: http://modhsarea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0