Godmorgon!

Imorse blev jag väckt klockan 04.00 av att fåglarna kvittrade ikapp utanför mitt fönster.Låg där och lyssnade en stund innan jag somnade om och flöt in i drömmarnas land.Nu har vi kommit upp åtminstone Lexeman och jag, Freddan sover fortfarande. Så snart ska här bli frukost bestående av kaffe, macka och ägg. Måste grunda bra för det är spinning idag + mina och Lexemans promenader, den ena redan avklarad.

Lexus mår bättre nu och slipper ha tratten på sig, han sköter sig riktigt bra. Igår var han med mig ute i trädgården hela dagen och assisterade med pinnar och rullning i stora lövhögar. När jag hade fått ihop en hög så var han snabbt där och rullade runt, hm, han hade kul  iallfall och jag fick dubbelt arbete. Dubbelt arbete = mer motion, thats good!

I fredags gjorde vi en utflykt till Munkängarna, mina söner, Mattias m flickvän, Jonas m Frejis och jag och Freddan förstås. Vädret var underbart och vi hade packat min nya fina turkosa kylväska full med godsaker. Kaffe, saft, baugetter och klämmor med skinka och olika fyllningar. Mums! vi strosade runt på Munkängarna och gick sen upp för den långa trappan och blev sittande vid "Brottet" och bara njöt av solen och utsikten. Då tänkte jag att tänk vad jag kan vara lycklig som får tillbringa min tid med dessa älskade människor.

Vi avslutade med fika och det var inte bara jag som tyckte om min nya kylväska. Vet ej om det var färgen som var tilltalande men kul var den. Hej Farmor!



Tack alla för en underbar Långfredag!

Kommentarer
Postat av: Maloo

Men så söt man kan va. Blir bara mer och mer lik farmor ;-) Skönt att han mår bättre, Lexemannen. Inte kul med tratt. Men behövligt efter ett sånt ingrepp. Hoppas spinningen gick bra. Har du provat på Funktionell?? Det är min melodi det. Både kondition och styrka. I dag har jag grävt trädgårdsland så det har blivit styrketräning på hög nivå.



Ha det bra och god fortsättning på Påsken eller hur man säger. ( Den är väl nästan över)

2009-04-13 @ 20:52:50
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hallå där,jag tror jag håller mig till spinningen. Verkar vara lurigt det där med funktionell. Har inte testat än, vågar jag?Hörde att du bytt färdriktning när det gäller studierna? Känns det bra? Har oxå sökt men vet ej riktigt hur jag ska göra i framtiden.. Ha det gött, kram Sussi

2009-04-14 @ 21:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0