Semester med regn och sol.

Ja då är man inne på sin andra dag på semestern och idag var det åskedax igen. Men som tur var så försvann den ganska fort. Igår var det minsann ännu blötare men vad som är positivt med detta regnande är att svampen växer till sig. På vår eftermiddagsprommis igår så plockade vi en hel påse full med härligt gyllengula kantareller. Synd bara att det inte blir så mycket kvar när man rensat och förvällt. Men visst ser det gott ut!



Tror att jag ska smörsteka dem till kvällen och göra en riktigt god macka, mums!

Igår förmiddag var vi på KSS och hälsade på vår nye lille släkting en liten grabb och så sööt . Vi fikade där och sen tog vi en tur till närliggande köpcentra för att endast fönstershoppa. Jag klarade det galant men det var inte lika lyckat för sonen som hittade ett spel som han köpte med sig hem (han hade egna pengar).

Nu sitter vi och undrar om vi ska dra till kusten idag eller imorrn, vädret är ju inte det allra bästa men där är det något bättre. Vi får väl se vad vi kommer fram till. Ha en bra dag alla!

Kommentarer
Postat av: Maloo

Ohh gu vad gött det ser ut. Nya släktingar är alltid trevligt. Särskilt di små :)Jag hade en här igår som log så glatt åt mig när jag prata med honom. Kan du säga moster sa jag tio ggr och då log han ett sånt där "va är det där för en koko människa, bäst jag håller god min" leende ;)

2009-07-08 @ 21:54:23
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0