Årets stora händelse i Götene!

Vad kan det vara? Jo, nu öppnade Netto idag. Redan när jag åkte till jobbet imorse så var det människor, bilar och köer vid Netto. Då var klockan strax före åtta. Flera timmar senare var det fortfarande långa köer utanför. Vid dörröppningen stod två stycken vakter och släppte in folk. De var tydligen samma system som på krogen, skillnaden här var att alla blir insläppta förr eller senare. Jag blev lite orolig för att varorna inte skulle räcka tills jag slutade för dagen så jag ringde till mor så hon fick köpa kyckling, ost och kassler för det var såååå billigt. Hon var på plats och fick köa en bra stund innan hon kom in. Dagen förflöt och när det blev det dax för mig och min kollega att bege oss till Netto så var det inte längre någon kö, tack för det! Det var fortfarande mycket folk och alla handlade vagnarna fulla. Klart att man inte skulle vara sämre. Helt plötsligt så behöver jag ha allt. Men döm av min förvåning när det hela gick på endast 520 kr.. Så himla billigt för så mycket mat! Min kollega här är oxå nöjd med sina inköp.

 
Problemet började när jag kom hem och skulle pressa in de nyinköpte varorna i frysen. Där var det redan fullt! Jag fick packa om och sortera ut en del som legat för länge. Förmodligen något jag inhandlat till extrapris och köpt för mycket av. Men nu folket ska det bli ordning på kärringen. Från och med nu ska jag ta tag i matinköpen och reducera matkontot till hälften. Det ska kunna gå att äta gott och nyttigt ändå. Nu har jag nog mat så det räcker ett halvår och osten räcker nog till jul. Imorrn ska jag köpa en kassabok och bokföra min inköp för härdanefter ska jag ha koll på mina matinköp och handla på.....ja just det NETTO. Man kan ha roligare för pengarna än att handla mat för dom, eller hur?

Kommentarer
Postat av: carina

sicket folk det finns...........

2008-08-14 @ 21:23:22
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: Maloo

Tänk vad billigt du kom undan då. Jag handlade för 700:- men jag tog ju lite av det och lite av det för det vaaaar ju så billigt.Det är det som är faran. Men jag tror inte jag köpte nåt onyttigt (förutom godiset då) och jag har ost och toapapper som räcker till jul ja mä.

2008-08-14 @ 22:34:42
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: sussi

Visst bli man glad av att shoppa? Det förgyller vardagen oavsett om det är mat eller ting, tjingeling!

2008-08-14 @ 22:51:02
URL: http://modhsarea.blogg.se/
Postat av: Rasmus Brandberg

Varför inte använda en kassabok på nätet istället. Denna är gratis och mycket smidig: www.ordnadekonomi.se

2008-08-15 @ 10:55:49
URL: http://www.ordnadekonomi.se
Postat av: Sussi

Men tack så mycket för tipset Rasmus! Där ska jag gå in och kolla.

2008-08-15 @ 11:32:25
URL: http://modhsarea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0