Efter regn kommer sol!

Visst brukar det stämma. Jag gick med snabba steg sista biten när jag hörde åskan börja mullra. Jag är så himla rädd!  Men när vi väl kom hem så blev det en rejäl knall och alla kontakter åkte ut i flygande fläng. Men nu tycks det ha lugnat sig, det blev inget mer. Sicken tur för mig! Läste på nätet att man kan meditera bort det. Åskrädsla, bota rädsla för åska

Att vara åskrädd kan vara helt förlamande. För det finns ju absolut ingenting man kan göra åt det. Tänk att istället kunna ta det som det är - med lugn i sinnet - och kanske t o m börja njuta av det som ett skådespel!

Ödmjukhet inför naturens krafter kan säkert vara på sin plats, men det behöver inte betyda detsamma som att vara skräckslagen.

Den här självhypnos-cd:n leder Dig in i en djupavslappning och sedan får Du i det hypnotiska tillståndet visualisera Dig igenom ett åskväder. Alldeles tryggt och säkert, förstås.

Lyssna på skivan varje dag under en tid. Hur länge som behövs är individuellt. När Du hört på den och gått genom visualiseringarna ett antal gånger, kommer Du att känna Dig lika lugn under ett verkligt åskväder.

I denna djupavslappning och självhypnos får Du suggestioner som kan låta Dig slappna av och vara lugn inför åskväder.

En mycket djup och skön avslappning låter Dina sinnen vänja sig vid tanken på att leva igenom ett åskväder i full trygghet.

Längd: Ca 43 min.





Kanske detta kan vara nåt för oss åskrädda människor??? 159 kr kostar den. Tål att tänka på.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0