Idag har jag legat i!

Idag har jag pluggat största delen av dagen. Har sett två föreläsningar i psykiatri. Den första om psykiatrins grunder, historik och vad som händer i hjärnan bland annat. Den andra föreläsningen handlade om posttraumatiskt stressyndrom PTSD och stress i största allmänhet. Vad händer i kroppen vid stress, symptom, god och dålig stress och vad det gör för hälsan. Mycket intressanta föreläsningar båda två. Har gått igenom två föreläsningar om äldres hälsa och välbefinnande. Även vart en tur till biblioteket och hämtat lite böcker som jag ska börja läsa imorrn. Har varit riktigt duktig idag om jag får säga det själv. Men jag har även hunnit med arbeta lite nere på företaget.
Min älskade hund och har oxå fått sitt. I eftermiddags kunde vi notera att hösten har börjat smyga sig på. Man kan se det på de skiftningar som naturen börjar att visa.





Men även lite fina stenar!



Mitt recept till den som känner sig stressad är att ge sig ut i naturen. Där får man ny energi och total stressreducering.
Med svampsiktet på så kan man få med sig en och annan kantarell hem oxå och det är ju bara en bonus. Godnatt Bloggers,where ever you are!

Kommentarer
Postat av: carina

Håller helt med dig om att vara i naturen är hjälp mot stress.

Det är så skönt alla borde få uppleva det.

2008-08-29 @ 06:58:51
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0