Sicken dag! Sickert väder!



Regn, regn och mera regn. Inte kan någon påstå att detta vädret är något kul, fast jag vet att det behövs. Kom precis hem efter en något blöt promenad. Det var bara att byta rubbet. Jag var helt "soaking wet" som engelsmannen skulle ha sagt. För att inte tala om in hund som jag fick frottera en bra stund innan jag kunde släppa in honom i huset.
Fick tråkiga besked idag gällande Lexus. han har ju som jag tidigare berättat haft klåda och idag fick jag samtal från veterinären. Han var allergisk mot både gräs, ogräs och pollen. Inte nog med, det han var allergisk mot något här hemma oxå, damm eller nåt. Ja fy fader vilket besked. Nu sitter jag här och tankarna snurrar i huvudet. Nu skulle ytterligare utredning ske för att försöka göra ett vaccin emot dessa saker. Pengar, pengar, kommer det att kosta. Det värsta är att det inte finns någon garanti på att det kommer att fungera på honom. Men man får väl göra ett försök! Min älskade jycke du har det inte lätt du....... Penicillin och cortison får vi fortsätta med ett tag till. Cortisonet kanske han aldrig blir av med...



Men det är inte lätt att var matte heller och ha för liten plånbok!!!!

Kommentarer
Postat av: Maloo

Stackarn...och gräs, ogräs och pollen är ju inget en direkt kan undvika...för att inte tala om damm...hoppas du vinner på lotto eller nåt då. Men vad gör man inte för sina små djur...min katt betalade jag 5000:- i operation på och sen blev han 13 år gammel så det lönar sig.

2008-08-05 @ 16:08:30
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0