Sommarlovet är sluuut!

Idag ringde klockan 07.45 och jag for upp och trodde att jag försovit mig. Men nej, jag skulle ju inte iväg och jobba idag. Jag är LEDIG, nja, ganska så ledig iallafall. En långrunda till att börja med och sen en god frukost. Sen for jag iväg på ett möte som höll på cirkus en timma. Nu är jag åter hemma och sitter här med mitt kaffe och skriver.
Nu kan jag disponera dagen som jag vill fram till klockan 16.00 då arbetet kallar på företaget ett par timmar.Så nu blir det till att köra en runda med snabeldraken och sen ska jag och sonen och givetvis kantarellhunden ge oss ut och fylla korgarna med mer svamp. Mitt intresse för svampplockning har smittat av sig på sonen. Igår var han en mästare på att hitta svamp så han fick blodad tand, som man säger.
Sen måste jag nog ringa till datasnubben så jag får höststäda datorn och fixa till den innan skolan börjar. I detta hemmet är datorn en viktigt del av vardagen. Klarar mig inte många timmar utan.


Ha en fin dag, kramiz


Kommentarer
Postat av: Maloo

Äntligen skola så man kan få lite "fri"tid va ;)

Jag har fullt sjå med att begripa hur jag ska lägga upp det hela med pluggning hemmavid. Man kan ju inte sitta hela tiden, det är väl bra att få lite paus då och då för lilla hjärnan.Me den promme tillexempel. Men idag har jag mest haft en oroskänsla i kroppen...vet inte varför så det har vare sig blivit hackat eller malet. Ha det gött nu.

2008-08-19 @ 18:16:52
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: sussi

Ja, fri tid under ansvar. Man måste ha diciplin på sig.Man kan ha förutsättningen att plugga åtta timmar varje dag för det är ju heltidsstudier. Men väldigt viktigt är att ta paus emellan. Jag vet när jag började plugga då läste jag en timma och ställde äggklockan på ringning. När klockan ringde tog jag lite paus, tog en kaffe eller gick ut en kort sväng. Du kommer komma på hur du ska lägga upp det ganska snart. Det kommer att bli hur kul som helst!

2008-08-19 @ 21:38:15
URL: http://modhsarea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0