Underbara Lördag

Vaknade inte förrän vid nio idag,det är inte vanligt att jag sover så länge. Men det blev sent igår med god mat och dryck och timmen var sen innan jag kom i säng. Man kan säga att det var morgon. Lexus låg och sov han oxå, inte har han bråttom ut inte.Men efter en kopp kaffe så kände jag mig så pass vaken och redo för en promenad med honom.Det regnade lite fint ute och luften var sval och skön så vi gick en rejäl runda. Det är bra att det kommer regn för då växer svampen. Har plockat lite men den har inte riktigt fått fart än. Men nu så kommer det nog att bli en del svampplock framöver. Då ska Lexus ligga i hårdträning. Jag har gett mig den på att han ska bli en "Kantarellsökarhund".Tänk vad bra det blir! Bara ge sig ut i skogen och skicka iväg honom att söka. Hem går jag med korgen full med svamp. Ett önsketänkande men som kan bli verklighet.

Vad händer idag då? För min del blir det lugnt, tror jag. Ska försöka hyfsa till det lite här hemma. Snabeldraken ska fram och blommorna vattnas. Sen blir det nog till att ta en sväng till affären för en del inköp. Jag återkommer i afton. Ha det skönt i regnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0