Vad händer en regnig Söndag då?

När jag vaknade i morse så var väl klockan ca åtta och då höll det upp. Medan vi tog vår sedvanliga morgonpromenad så var det riktigt skönt ute och regnfritt. Men sen.......har det då regnat från och till hela tiden. Vad gör man då?
Jag fick lilla "stollarycket" och ställde mig och bakade sirapskakor. Tänkte att det kan nog vara bra att ha, så innan kl.10.00 var det klart. Så här fina blev dom!



När ändå ugnen var varm så blev det en mjukseg hallon och rabarberkaka oxå!



Annat man kan göra en regnig Söndag är att: Spela tvspel.



Eller så kan man ligga raklång på golvet och sova.....



På eftermiddagen så tog vi en härlig långpromenad och hittade lite kantareller. Lexus ligger ju i hårdträning för att söka svamp och idag gick det lite bättre. Jag har fått en ide` om att när han är färdiglärd så kan han hjälpa andra att hitta svamp, mot betalning då givetvis. Pengar till matte och grisöron till Lexus.



Känner att jag har varit ganska flitig idag. Bjöd in mormor och morfar på kaffe med nybakt mjukseg hallon-rabarberkaka med vaniljvisp. Tur att det är Måndag imorrn för då kan man hålla en striktare diet och avhålla sig från alla godsaker. Simma lugnt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0