Fy fader för trasiga bilar!

Dagen före julafton så skulle vi iväg till staden för att handla det sista + all maten. Vi skulle ta min käre C3 som vart mig trogen  i 3 år. Men se det gick inte den gick inte att köra!!! Hela framvagnen sluttade framåt och tog nästan i backen. Men karlar ni vet, det är nog bromsarna eller nåt. Ut med bilen ur garaget ,som låter som en skrikande någonting som höll på att dö. Körde lite fram och tillbaka och gasa och bromsa och när det konstaterades att det inte var det felet så skulle de in i garaget igen. VAD HÄNDER? Den är så låg så den tar i och skrapar fronten, jag gick in, kan jag säga...........



Så här såg min bil ut innan och nu vet i gudarna. Idag har han envisas med att köra upp den och transporterat den på en bilkärra till verkstan. Jag ville ta försäkringsbolaget, men då skulle jag få betala 1200 kr. Detta blev ju billigare! Jättegulligt, men frågan är hur den ser ut nu, jag vågade inte ens vara ute och kolla hur det gick. Man kan få ont i magen för mindre gott folk!!
Återkommer när det lugnat sig lite här med lite julbilder, kramiz alla!

Kommentarer
Postat av: Maloo

Hua, ja bilar ska bara rulla och gå, men det är inte alltid de gör som en vill. God fortsättning på dig med. Hade du gått Engelska B förresten?? Du kanske har Progress gold och sälja i så fall?? Ha det bra och Gott nytt år

2008-12-29 @ 14:41:16
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Nämen stackars lilla bilen!! Du har mina sympatier, jag vet precis hur det är med bilhaveri!! Hoppas ni får ordning på pärlan :c)

2008-12-29 @ 15:33:19
Postat av: sussi

Ska kolla Malin om jag inte har den. Kollar ute i förrådet i möra om det går bra!! Kram

2008-12-29 @ 18:40:08
URL: http://modhsarea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0