Då var man 2.600 kronor fattigare

Nu har vi varit hos veterinären och tagit blodprover och fått mediciner. Notan hos veterinären blev 2.136 kr och nästan 500kr i medicin. Han fick både cortison och en ny kur penicillin. Strackars krake! Men han var så duktig där! Men jag min klant skulle hjälpa till att lyfta upp honom på undersökningsbordet och stod så dumt så det small till i ryggen. Så nu är jag helt sned. Går som en katta och att köra bilen är inte helt enkelt. Hoppas att det går över snart.
Man kan bara säga en sak när det gäller sjuka djur, och det är att ha en bra försäkring. Man kan tycka att 3100 om året är på tok för mycket att betala. Men i ett sådant läge som vi är nu så är det värt varenda krona. Det kommer förmodligen att göras en allergiutredning i nästa skede och då plockar det ett par tusenlappar till och får de sen framkalla ett vaccin emot vad han nu är allergisk emot så plockar det på ytterligare.  I detta skedet får jag vacker betala vad det kostar men sen får tillbaka det som går över självrisken 1.100 kronor. Så en eloge till mig själv som har skaffat mig en bra försäkring. Ni som ingen har, ta detta till er och se till att skaffa en på en gång för man vet aldrig vad som händer. Simma lugnt!

http://www.agria.se/djurforsakring

Kommentarer
Postat av: carina

Det är allt tur att det finns försäkringar.........

2008-07-16 @ 21:39:01
URL: http://sinnekatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0