Gottgottigottgott

Nu har man arbetat sin första arbetsdag efter semestern och det var faktiskt riktigt trevligt. Efter jobbet var det att bege sig till Apoteket för diverse inköp. Idag var det ingen kö, tack för det! Annars har jag oturen att komma dagar som alla andra oxå är där och då tar det sin lilla tid. Hem till väntande hund som blir lika glad varje gång man kommer hem.
Nu har vi sonen och jag varit och vattnat och skött om vårt extrajobb som vi har tilldelats i 14 dagar. Tack till er som ser till att vi inte är utan sysslor.
Vi kunde inte motstå att plocka lite bär när vi ändå var där (har fått tillåtelse till detta). Visst ser de goda ut?



Av dessa ska jag baka något riktigt gott och här kommer receptet.

MJUKSEGA VINBÄRSRUTOR

3 dl färska vinbär
200 g smör
6 dl socker
4 ägg
6 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
1 påse mandelspån (går bra utan oxå)

Smält matfett och rör ner resten. Häll smeten i en smord långpanna. '
Strö bären i ett jämt lager över smeten och strö ev. mandelspån över. 

175 grader, 25 minuter


Och dessa ska jag frysa ner för användande vi ett annat tillfälle




HA EN FORTSATT TREVLIG KVÄLL!

Kommentarer
Postat av: carina

Hmmmmmm! var det inte du som inte skulle äta sånt?

2008-07-21 @ 21:12:37
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: sussi

Det stämmer alldeles jättebra det! Men jag ska titta på Fredde när han äter tänkte jag. Så får vi se hur bra det går.

2008-07-21 @ 21:18:09
URL: http://modhsarea.blogg.se/
Postat av: Maloo

Jag vet också nåt man kan göra på dessa godsaker...vinbärena kan man göra förträfflig vinbärslikör...gör man den nu brukar den va färdig lagom till personalfesten och hallonen blir goda smoothies ala Pellagård.Gott såg det ut iallafall.

2008-07-23 @ 00:06:45
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0