Lite blommer och blader och vad betyder blomsterspråket egentligen?




Fröken Jasmine och herr Pelagon





Familjen Pelagon och Margurit




Mr and Mrs Green grass



Blomsterspråket!


När du ger bort blommor gäller det verkligen att välja rätt.
Om den som får blommorna kan blomspråket och du själv inte kan det kan det bli stora missförstånd. Både antalet blommor, färgen på blommorna samt blomsorten talar sitt eget språk.
Kolla in hur blomspråket fungerar så slipper du otrevliga överaskningar.

Blå blomma = Jag vill bli vid din sida intill döden
Gul blomma = Du är solen i mitt liv
Lila blomma = Jag önskar dig all lycka och välgång i livet
Mörkröd blomma = Jag saknar dig så
Orange blomma = Jag är din trogne vän
Rosa blomma = Jag är förälskad i dig och lovar dig trohet
Röd blomma = Jag räknar dagarna till vi möts igen
Vit blomma = Jag tror på din renhet och jungfrulighet


OBS!!! Kom ihåg att en bukett med blå, vita och röda blommor betyder att personen som ger dig dem friar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0