Nu skulle jag vilja dra i handbromsen

Varför det då? Jo men visst går tiden för fort. En dag är ju ingenting inte heller en vecka eller ett år. Kan det vara så att vi har för mycket omkring oss, snurrar tiden fortare då? Har det med ålder att göra? All information som överöser oss från alla håll och kanter och att vi ALLTID är anträffbara. Tidens prylar är ju fantastiska! Jag tänker då på mobil och dator. Vi kan alltid nås och vi är/gör oss själva denna gentjänst många gånger. Själv kan jag känna mig väldigt naken om jag glömt ta med mig mobilen någon dag och datorn står ju alltid på MAN VILL JU INTE MISSA NÅGOT! eller hur? Är det någon som känner igen sig? Inte så konstigt att tiden rullar på i hisnande fart och att man emellanåt känner sig stressad. Man kanske skulle införa en dator och mobilfri dag i veckan. Passa på att baka in det i egentiden, som är så viktig och inne oxå för den delen. Dessa tankar kommer särskilt nu på sommaren då man vill njuta och ta vara på dagarna och kvällarna. Sommarn är ju  så kort och man skulle allra helst inte vilja sova alls för att kunna ta vara på den. Man ska nog tänka på att "Carpe diem" dvs fånga dagen och göra saker som gör en glad och passa på att njuta av nuet.
Simma lugnt govänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0