Ladies night, ett äventyr i miniatyr.

Gokväll kära bloggarvänner hoppas ni har det gott där ute. Tänkte skriva lite om mitt äventyr i staden Göteborg och Ladies night i Fredags. Vi skulle åka från Götene 13.45 med Swedbus jag och mina tre väninnor. När vi var på väg fram till bussen så öppnade sig skyarna och det haglade som aldrig förr. Stora stenhårda hagelkulor small mot bilrutan, det var otäckt ,och vägen blev snabbt fylld med vatten och is. Vi fick till och med sladd med bilen. Hur skulle detta sluta? Vi kom iväg med bussen en kvart försenade och innan Skara så hade ovädret gett sig, tack för det.

16.10 var vi i Göteborg på Nils Ericssons terminalen och det var bara att ta en taxi till hotellet. Vi skulle bo på Ibisbåten. Vi checkade in och sen hade vi 40 minuter på oss att byta om och fixa tills nästa taxi kom som skulle ta oss till Scandinavium.


Vi hann allt, men nu hade jag upptäckt att min kamera inte fungerade, vilket öde. Taxichauffören fick köra inom en butik så jag fick inhandla nya batterier. Men icke, den startade inte! Är det inte typiskt! Varför just idag? Väl framme så skulle vi in till biljettkassan och få pengar tillbaka för de första biljetterna jag köpte och hämta de nya showbiljetterna. Men där blev det stopp! Jo då de såg att jag bokat bort läktarplats och bokat in showbiljetter men de kunde inte betala tillbaka och hade heller inga showbiljetter. Nu började jag bli en aning irriterad. Jag hade verkligen sett till att allt skulle gå enligt planerna och så blir det så här. Men tillslut så fick vi gå in och fick tag på en mycket hjälpsam kille som hade med mitt namn på en lista och med detta bekräftande kunde vi gå tillbaka och lösa ut våra pengar. Tack för det!


Väl inne så minglade vi en stund efter att ha fått en liten flaska champange att smutta på. Sen var det dax att sätta sig till bords.

Vi fick in skaldjursplatå med lite olika såser och vin. Så läckert!



När vi ätit klart så dök Daniel Da Silva upp på scen och så skulle vi dansa latino och allt möjligt.





Nu var det fullt hålligång och dax att beställa in lite mer dryck innan kvällens huvudpersoner trädde in på scenen.
Det var en riktigt mysig afton som jag kan rekommendera andra och åka på, åk dit och ha kul. Efter ett otroligt bra uppträde så var det disco med Da Silva som DJ. När klockan blev mycket så tog vi en taxi och åkte tillbaka till hotellet för att få sova några timmar. Det är ju alltid en dag i morgon, så även denna gång och då skulle vi shoppa lite.
Innan det blev dax förr shopping dagen efter så avnjöts en underbart god frukost.



Efter detta så var vi redo att möta shoppingstaden Göteborg. Sprang på stan ett par timmar och fick med oss några kassar med både det ena och det andra innan det var dax att bege sig hem till vardagen och Götene igen. Tack för en trevlig resa tjejer. Nästa gång blir det Selma Lagerlöfs spa.

Kommentarer
Postat av: Maloo

Låter underbart trevligt. Jag längtar änna till november då jag ska bo på hotell och få hotellfrulle 2 dar i rad. Bäst att boka två nätter för efter natt nr 2 och det festande som antagligen blir så är man kanske inte sugen på frullen men då har man ju fått avnjuta den dan innan redan. Så tänkte jag ;-)



Skaldjursplatån gick inte av för hackor och inte Da Silva heller. Ha det bra. Kramar Maloo.

2008-10-07 @ 16:43:31
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0