Godmorgon!

Vaknade av mig själv idag utan klocka. Skönt! En liten kaffekopp innan det var dax att gå ut med Lexus. Blev väldigt förvånad när det var fullt med arbetare borta vid dagiset, jag trodde det var Lördag idag. Nog för att det går fort men man behöver ju inte hasta ännu mer. Nu har jag intagit frukost och ska påbörja lite städning tänkte jag. Min son med flickvän kommer hem i helgen och vi ska fira hans 27 årsdag som var den 22/9.  Så idag ska här fixas! Först lite städning och sen en tur till stan för inhandling av present och även mat. Han har beställt varm smörgåstårta i morrnkväll, så det får väl bli det. Det ni är väldans gott! Recept kommer längre ner på sidan.
Se blir det till att fixa lite med papper och telefonsamtal som gäller mitt uppdrag. Men ikväll folket, då ska Freddan på disco och jag ska på date. Det blir att gå ut och äta nåt gott och jag får väl dricka mineralvatten för jag måste ju köra hem. Imorgon förmiddag kommer sonen med flickvän och vi får se vad vi hittar på på dagen, på kvällen blir det mys iallafall.
Nu ska ni få ta del av receptet.

Varm smörgåstårta (köp en smörgåstårtsbotten)

1:a lagret

5 kokta ägg(delas i små bitar)
ca 4 msk majonäs
2 msk dill
salt och peppar
Detta blandas samman.

2:a lagret

1 stor burk cream fraice
1 purjolök(strimlad)
2 pkt bacon (klippta och stekta)
8-10 skivor skinka (skurna i bitar)
salt och peppar
Detta blandas samman

Vispa äggvita till skum, bred på över + skivade tomater. in i ugnen 225 grader i 20-30 minuter.
Serveras med sallad. Smaklig måltid!



Kommentarer
Postat av: Mumari

Var med i en lite annorlunda fotoutmaning!



www.mumari.se/2008/september/freakyfridayfoto.aspx



(och förlåt för "reklamen")

2008-09-26 @ 10:18:49
URL: http://mumari.se/
Postat av: Lillemor

Den smörgåstårtan brukar vara en hit här också..mmmm. Alltså jag är ju nyfiken på den där daten!! Likaså det där uppdraget...

2008-09-26 @ 18:11:53
Postat av: sussi

Kan tro det, kanske det uppdagar sig en dag, vem vet. Framtiden kan ju ingen utvisa.....kram

2008-09-26 @ 18:58:33
URL: http://modhsarea.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Ååå vad spännande!! :c))

2008-09-26 @ 19:30:16
URL: http://loovs.blogg.se/
Postat av: Madelene

Hej faster Sussie! Vad spännande med date! Hoppas kvällen varit lyckad =) Kanske kommer ni förbi Folkets Park imorgon?! Mamma o jag ska stå på loppisen och sälja ihop med farmor-mormor! Vore skoj att säga hej! Sov gott! Kram Manni

2008-09-26 @ 22:53:56
Postat av: sussi

Hej Manni! Fredde spelar match kl.11.00 kanske vi kan komma förbi efter matchen, kram

2008-09-27 @ 01:19:56
URL: http://modhsarea.blogg.se/
Postat av: Madelene

Hej! Vad skoj att du kom förbi idag! Och så söt hon är lill-tjejen! Mår hon bättre? Lugnt på loppisen idag men jag lyckades ändå tjäna drygt 900 kr så jag är nöjd =) Vi får försöka ses lite längre snart! Hälsa alla och ha en mysig kväll! Kram kram kram

2008-09-27 @ 16:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0