Gokväll kära bloggare!

Idag har det varit fullt upp precis hela dagen. För det mesta så gillar jag att ha att göra men ibland kan det bli lite stressigt. Vi startade vår morgon precis som vanligt med en runda i skogen, brr idag var det kallt så vantarna åkte på.  Hem och käka frukost och sen en dusch. Dansade runt med snabeldraken för att få bort allla dammråttor.
Var bortbjuden på fika hos en kompis på förmiddagen. Vi satt och pratade om ditten och datten och så la vi tarotkort. Jättespännande och det stämde väldigt bra in på mig just nu.

 
Tiden stack iväg snabbt och det var dax att bege sig hemåt för att fixa en snabblunch och sen ut i skogen igen. Klockan 16.00 hade vi tid hos veterinären och vi var där precis i tid. Jag skulle få lära mig att sprutor på Lexepojken. Lite pirrig var jag men det gick jättebra, han var så duktig så. Så jag fick träna ett par gånger med koksalt och sen det sista ge han sitt vaccin. Fick med en himla massa kanyler och sprutor för nu ska jag ge honom sprutor enligt schema. Till att börja med dag 3, dag 7, dag 12 etc vidare längre och längre emellan. Vi ska hålla på i 7 månader och är det så det funkar, så måste han ha en underhållsdos var 5-6 vecka. På kvittot stod 5785kr för denna gång. Hoppas bara att det hjälper!



Nu ikväll har jag varit på företaget och taktilat. Tog en sväng inom ICA och handlade lite på hemvägen.



Nu gott folk ska jag fixa iordning lite inför morgondagen. Det blir att gå upp tidigt för jag ska in till skolan och få lite mer kött på benen om coaching. Som ni vet läser jag ju till Hälsocoach. Ha det gott och på återhörande imorgon!


Kommentarer
Postat av: stars in heaven

Hehe, vilket kul ord "snabeldrake" det har jag faktiskt aldrig hört förut :)



Jo det är skönt att ha en kurator jag kan lita på. Men jag ska bara träffa henne två gånger till, sen så ska hon inte jobba på ett ganska långt tag. Vilket känns ganska tungt!



Föresten hunden är jätte fin.



Kramar



2008-09-16 @ 23:16:38
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: sussi

Tack!Har du aldrig hört snabeldrake? Kanske det är ett västgötskt ord,eller bara påhittat.



Väldigt synd när någon som man har förtroende för ska sluta, men inte ovanligt. Tycker man råkar ut för det på många olika ställen. Förstår att det känns olustigt! Inte det lättaste att hitta någon som man vågar lita till och anförtro sig åt. Ha det så bra det går, kram

2008-09-16 @ 23:20:53
URL: http://modhsarea.blogg.se/
Postat av: carina

Hoppas att Lexus blir bättre nu....och du är väl makalös.....min tanke var att skriva om tarot kurs i kväll, ooch vad ser jag........jo du har redan vart där och "tallat".........

Kram på dig

2008-09-17 @ 06:52:41
URL: http://[email protected]
Postat av: Byggarn

det här med tarrotkort skrämmer skiten ur mig!!!

Hoppas att voffsingen blir bättre framöver, det är värt alla pengar i världen!!

2008-09-17 @ 07:43:26
URL: http://tramlinger.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hoppas din hund blir bra från vad det nu är. Har inte kollat igenom sidan så ännu:)

Va tuff du är som vågar ge honom sprutor själv, det vet i sjutton om jag skulle palla på vår Ida.



Ha en bra dag!

2008-09-17 @ 09:16:46
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0