Ibland får man bara andas en extra gång!

Gokväll! Som jag tidigare nämnt så läser ju jag på distans vilket är bra på många sätt. Nackdelen är att man inte träffar lärarna och kan ställa frågor. Men vi har ju det fantastiska redskapet internet och vårt arbetsrum FC. Förut har vi kunnat maila lärarna och tillslut fått svar men nu.......Ja, jag säger då det. Inför den första uppgiften som jag hade så uppstod lite frågor och inte bara för mig, vi var många som undra. Vi har skickat mail till lärarn som vi obeddes att vända oss till om vi hade frågor. Idag kom ett svar en och en halv vecka senare, när arbetet redan är inlämnat. Ett opersonligt svar till alla om att de inte var beredda på att få sådana frågor och att vi redan skulle kunna det vi frågat om. MEN HERREGUD! Vad är de till för om man inte får fråga, hade jag redan kunnat så hade jag väl för jössenamn inte gått kursen eller?? Jag blev riktigt förbannad! Jag satte mig och skrev ett svar som var lite underfundigt men innan jag skickade iväg det så tänkte jag.....Nä du Sussi, tänk dig om, det är inte värt det! Så jag raderade hela skiten och djupandades ett par gånger. Men jag kan inte påstå att jag glömt det än.



Hittade några fina höstbilder i arkivet. Nu ska jag lyssna på en föreläsningen på webben och sen ska jag sussa. Sov gott folket, vart ni än befinner er och på återhörande imöra!


Kommentarer
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Hoppas du kunde sova och inte låg och retade upp dig allt för mycket på icke snälla coh trevliga lärare.

Ha en bra dag!

Kram

2008-09-18 @ 06:03:07
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Mia

Det verkar som om det var lika bra att du inte skickade det... ;-))

2008-09-18 @ 07:02:26
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja ibland blir man uppretad och gör förhastade saker....bra att du valde att djupandas istället för att skicka iväg mailet.

Jag blev också uppretad i tisdags....när vi grupparbetade, mina kära klasskamrater betedde sig i mina ögon som två stycken skolbarn, de föll för vad som händer inom ramen för grupp psykologi. När tre personer ska samarbeta händer det saker, vilket är allmänt känt. Jag valde att spy galla på min blogg istället för att kommentera dem personligen, fegt kanske men ibland så vill man bara inte sjunka lika lågt.



Lycka till med dina högskolestudier och du kommer bli en bra hälsocoach :)

2008-09-18 @ 08:53:39
Postat av: sussi

Jag tror oxå att det är bra att backa ibland innan man gör nåt som kan bli till sin nackdel.På något sätt så ska et ju ut med det finns ju olika sätt att göra det på. Tur är väl det!

Det här med grupper och gruppdynamik är väldigt spännande och det händer alltid en massa saker.

Ha det gott!

2008-09-18 @ 09:40:51
URL: http://modhsarea.blogg.se/
Postat av: Byggarn

Otroligt fina bilder!!!

Ibland är det bra att räkna till 10 innan man skickar iväg något på mailen!!!

2008-09-18 @ 10:12:55
URL: http://tramlinger.blogg.se/
Postat av: sussi

Tack! Visst är det bra att tänka sig för innan. Man lär sig så länge man lever!

2008-09-18 @ 11:02:11
URL: http://modhsarea.blogg.se/
Postat av: carina

Att djupandas är ett bra knep..

2008-09-18 @ 18:49:01
URL: http://[email protected]
Postat av: Lillemor

Hej hej, det håller på likadant än förstår jag!! Jag hade nog skickat det där mailet, det verkar ju vara samma visa som första året och ingen lyssnar. När man tar lån och satsar på en högskoleutbildning ska det vara seriöst och man ska få svar på sina frågor omgående!! Men så är ju jag en ganska frispråkig, bitchig brud också..hehe... "Take no bullshit"

2008-09-18 @ 21:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0