Onsdagen den 3 September, 51 dagar kvar till Paradiset!

Ja tiden den går och vi har bara att följa med vare sig vi vill eller inte. Idag har det varit en trevlig dag. Klockan ringde 05.45 och då var det bara att gå upp. Denna Onsdag skulle jag gå in och jobba på mitt gamla arbete. Vilket alltid är kul och idag extra roligt att kampera med min vikarie. Men först var det dusch, frukost och hundpromenad. På jobber flöt det på fint och vi hann även med en promenad innan det var dax för mig att gå hem vid lunchtid. Hem till en sjuk son som är så förkyld och febrig så hälften vore nog. Detta är så typiskt när skolorna startar igen efter ett uppehåll. Fixade lite mat till oss och begav mig sen ut på en promenad.



Fasen vad det blåste, tur man har en rejäl hund. Hade man hade en sådan där liten en så hade han nog blåst bort.
Efter detta kallade arbetet och jag fick fixa iordning mig och åka ner till företaget. När jag var klar där så kom min äldste som med familj. Föräldrarna skulle sola och farmor skulle vara barnvakt. Min lilla älskade vän vad söt du är! När vi var klara så åkte vi hem hit och fikade med kaffe, nybakt kaka och vaniljsås. Min son var snäll och rensade rännorna på huset så jag slipper få mossklumpar i huvudet när jag går ut. Vi satte även ihop resesängen och lilla hjärtat fick provligga den. Det visade sig vara en mycket bra investering i och med att man kan se igenom sidorna så kunde hon se oss och Lexepojken (som är väldigt intressant) så hon njöt i fulla drag.
Och på Lördag folket, ska jag få den äran att ha denna lilla guldklimp hos mig över natten. Det ska bli så himla mysigt och föräldrarna behöver få vara för sig själva lite. Lilla guldklimpen sover nämligen inte mer än ett par timmar i taget och vill gärna äta nattetid. Men se det ska vi ta bort nu! Nu ska vi bara sova nattetid och mat det får man på dagtid, vi får se hur bra det går. Återkommer med den historien.

Ja, nu är det bara 51 dagar kvar tills vi åker till paradiset. Det ska bli så himla skönt, och ett extra plus är att jag har världens bästa hundvakt. Jag känner mig helt trygg med henne och Lexepojken har till och med en lekkompis där vid namn Nova. Han har nämligen oxå semester och får leka och rumla runt hela dagarna. Tur att det finns sådana underbara människor. Nä idag har det inte blivit mycket läst så nu får jag sätta mig ett par timmar. Ha en fortsatt trevlig kväll, kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0