Attans nackspärr!

Hallå där! Utan minsta förvarning så smäller det till och sen går det inte att röra på nacken. Men vad änna in i !!!! Detta var vad som hände mig igår. Så handikappad man blir, det var knappt jag kunde gå ut med hunden och än mindre köra bil. Man får liksom ta med hela kroppen runt för att se vad som händer bakom ryggen.  Så dagen igår var väl inte den allra bästa i mitt liv. När jag vaknade i morse så kunde jag inte komma upp ur sängen, huvudet gick inte att lyfta. Jag låg där som en skadad skalbagge och gjorde åtskilliga försök att ta mig upp, men varje gång jag reste på huvudet så körde det som en kniv i sidan. Back to zero!! Tillslut gott folk, envis som man är kom jag upp. Sonen skulle till skolan och hunden rastas. Hade kunnat betalt en förmögenhet för att slippa dessa åtaganden idag, men ingen fanns i närheten. Så Freddan fick spåna bakåt så ingen kom när jag backade och sen var det bara framåt som gällde. Vet inte om jag berättat det men hans cykel blev stulen så nu är man privatchaufför oxå uppepå allt annat..

Promenaden med Lexus gick i stilla gemak men den gick bra den oxå.
Tid hos optikern, äntligen har jag kommit till skott med detta. En grundlig synundersökning och åt hel.... med de progressiva glasögonen som kämpat med i snart 3 år. Nu ska vi testa linser och att jag har läsglasögon när jag sitter framför datorn. Än så länge känns det meget bra! De läsglasögonen jag fick låna är nog sen slutet av 1800-talet men vad gör det, ska ju bara testa. Sen får det bli ett par coola brillor!!! Hade ett par häftiga läsglasögon men efter idogt letande nu i snart en timma så får jag ge upp, DE ÄR BORTA!!!

Nu ska jag snart iväg och köpa en begagnad cykel till sonen så jag slipper fara fram och tillbaka hela tiden. Hittade en på nappet idag för 400kr, en gammal damcykel men helt ok tyckte Freddan så den får det bli..

När jag sen återkommer till hemmets lugna vrå så är det dax att börja med den vetenskapliga rapporten och litteraturen, jippie va kul det ska bli. Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0