Nu är det verkligen vår!

 Man blir glad i hela kroppen!  Jag har tyvärr ingen kamera längre för den har gått sönder, såå boring.. Så de bilder som kommer här är tagna med mobilen. Jag ska köpa en ny kamera men det är ju å himla mycket man behöver ha hela tiden. Den här togs igår när vi gjorde en liten vandring på Kinnekulle. Visst är de vackra där de står!



Idag startade vi tidigt för idag var dagen D.. Idag skulle det ske, Lexus skulle kastreras, stackarn. Men sagt och gjort så for vi iväg sonen och jag mot Vara Veterinärstation. När vi kom dit så var vi nästan ensamma, åtminstone en liten stund. Sen kom den ena hunden efter den andra in och Lexeman blev mer och mer stressad. Vi fick nog sitta och vänta en 20 minuter innan det var vår tur. Vi fick gå in i ett litet rum och skriva in oss. Sen efter ytterligare en kvart så fick vi träffa veterinären.
Lexeman fick en spruta och veterinären sa att han kommer snart att bli trött, vad han glömde att säga var att vår käre hund skulle få andningsuppehåll under insomningen. Så vi satt där och vakade över den lille mannen med hjärtat i halsgropen. Rätt som det var så slutade han andas i 30-40 sek och vi blev livrädda. Detta hände otaliga gånger så vi var helt slut när veterinäen kom tillbaka. Det var så sa han, oops glömde jag att säga det.

Sovade lämnade vi honom där och så åkte vi vidare mot Herrljunga där vi började med att fika. Det blev en ostmacka och kaffe för min del. Freddan drog till med en köttbullssmörgås och på toppen av det en chokladboll.
Därefter åkte vi till kyrkogården och gjorde det fint vid farmor och farfars grav, påskliljor blev det.
Efter detta var dax för en nostalgitripp till Fåglavik, där jag växt upp. Man blir alltid lika berörd vad det nu kommer sig. Vi åkte runt och kollade där jag lekt som barn och vid huset jag växt upp. Fåglviks glasbruk som var jämnat med marken och gamla folkets park.

Sist men inte minst huset där farmor och farfar bott. Här ovan är en sten som farfars far ristat sitt namn på
mod1888.Coolt va?

Gamlestugan där de bodde som står och förfaller som mycket annat här i denna by.


Och här har Fåglaviks glasbruk en gång stått, idag återstår bara detta. Allt är jämnat med marken.


Regnet öste ner vid det här laget och vi begav oss vidare mot Vedum och Hectors skor.  Där var det möe fint. Freddan fick sig två par och jag ett par snygga skor. Nu var klockan redan ett och dax att hämta Lexus. Han låg helt utslagen med en jättestor tratt omkring huvudet.. Vi fick vänta en timma innan han kunde stå och gå. Vi avslutatade dagen med ett skrovmål på Mac Donalds, sicken osund middag men helt ok.

Eftermiddagen och kvällen har varit otroligt jobbig, min käre hund vill inte äta och inte dricka och definitivt inte gå med tratt på. Hur fasen ska detta sluta? Har försökt att gå ut och rasta honom men han bara lägger sig ner eller kör tratten i backen.. Vatten får jag ge med en spruta... Undrar hur denna natten kommer att bli?


Kommentarer
Postat av: Carina

Hoppas att Lexeman piggat på sig och vad trevligt att du skrivit...säger som Fylking.....ÄNTLIGEN!

2009-04-12 @ 17:32:14
URL: http://sinneskatten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0