Halloj!

Nu var det ett tag sen jag var inne och skrev och så blir det ibland. Man jobbar och veckorna bara springer iväg, men nu så ska jag berätta nåt för er.....
Nyfikna?? Jo, det är så att jag ska fortsätta studera. Jag var ju klar med min 2-åriga Hälsocoachutbildning nu i Juni och jag känner inte att jag vill avsluta än. Men nu är det så att man kan läsa ett tredje år och få en kandidatexamen i Folkhälsovetenskap och det är klart att man vill ha. Så jag sökte och kom in och på den vägen är det, den 25 Augusti kör det igång. Ska bli riktigt kul att komma igång och läsa igen och inte nog med det.

Såg en utbildning i Skåne till Stresspedagog, ett mycket bra komplement att ha och söka kan man ju alltid, tänkte jag. Sagt och gjort, sökte och av 95 sökande fick jag en av de 15 platserna, vem tackar nej till det. Så nästa helg ska jag till Munka Ljungby och träffa mina nya klasskamrater där. Ska bli så himla kul och intressant. Blir väl till att starta tidigt för vi börjar redan 10.00 på Lördagen. Men allt går bara man vill!!

Nu har Onsdagen snart passerat och jag ska börja planera maten inför morgondagen till sonen. Sen är det dax att ta tag i stryktvätten som ligger och bara väntar på mig..

Skulle bra gärna vilja veta vad denna vackra blomma heter, någon som vet? Den växer hemma i mors land.



Ha det så gott alla!


Kommentarer
Postat av: Maloo

Grattis. Skåne, det var ju inte nästgårds direkt men det är ju å andra sidan väldigt fint där så det jämnar väl ut sig ;) Men det är väl på distans då va? Själv ska jag provåka tåget till Göteborg nästa vecka. Måste ju se om jag klarar det. Blomman skulle jag gärna vilja hjälpa dig med men där går jag nog bet. Den ser ut som en Stockros på växtsättet och bladen men jag har inte sett sån färg på den förut och blommorna ser ju ut att komma i klungor på denna, stockrosor har mer blommorna i höjdled. Typ.Men blir det fröer av den så kan man ju tacksamt ta emot det.



Ha det gött och lycka till med pluggandet.

2009-08-06 @ 14:45:13
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: carina

Men vad kul, låter som ett bra komplement.

Tur du har 48 timmar till ditt förfogande varje dygn..ler...

Grattis.

2009-08-06 @ 20:54:13
URL: http://sinneskatten.blogspot.com
Postat av: helena

GRATTIS! Kul med någon som vet vad hon vill!! blomman... tror det är en sorts malva... dom kan vara väldigt olika:)

2009-08-06 @ 21:27:46
Postat av: Anonym

Tackar! En Malva, ok säger mig inte så mycket men jag får väl googla lite på det, tack!

2009-08-06 @ 22:02:26
Postat av: Anonym

Malin, du ska jättegärna få lite fröer av de fina blomsterna om det nu blir några, men det hoppas vi.

2009-08-06 @ 22:04:23
Postat av: Anonym

Å du Carina ska inte vara så skojig, du vet väl hur jag funkar kan jag tro. Allt eller inget är mitt motto! Men vi ses på Tisdagarna, det är i vart fall säkert och det ser jag fram emot!

2009-08-06 @ 22:06:19
Postat av: Maloo

Här är den nog...kanske



http://www.s-weeds.net/familjer/teenies/malvaceae/mauritiana.html

2009-08-07 @ 18:40:40
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja ser ut så, va bra att du hittade den!

2009-08-07 @ 20:56:33
Postat av: helena

och en MALVA var det... hahah

2009-08-10 @ 18:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0