Sköna Söndag!

Vaknade strax innan åtta idag och kände mig skapligt pigg. Tacka tusan för det, somnade i soffan igår så inatt har jag fått många timmars sömn. När klockan var ett vaknade jag och gick vidare in till sängen, efter linsuttagning, tandborstning och hundurtankning.. Idag  var det varmare än varmt när vi kom ut Lexeman och jag, ingen vind överhuvudtaget. Gick en rejäl runda och nu sitter jag här med en kaffe och funderar på vad jag vill göra av dagen idag.

Ska fösöka att få lite sol på kroppen, så det blir nog till att se fram emot en go lat dag.
Igår var vi iväg och handlade mat för  stora pengar. Som jag tidigare nämnt så ska jag börja se över vart pengarna tar vägen och matkontot är en post som är större än vad den borde vara. Så sagt och gjort, nu är det Willys som gäller och som det ser ut i kyl och frys nu så klarar vi oss minst en månad. Men jag får väl återkomma med den informationen. På hemvägen så hoppade jag in på ÖB för att köpa en pool till Lexeman. Den enda varianten de hade var en uppblåsbar variant, som jag inners inne visste inte skulle funka så länge, men jag köpte den. Väl hemkommen så fyllde jag den med vatten och Lexeman var överlycklig när han vek ihop sig för att komma i den nyinköpta poolen. Den höll ungefär i tio minuter, för han fick nämligen se något på botten som var intressant och gjorde ett rivande och sen var den poolen historia blott. Men, men han hade väldigt kul i 10 minuter och jag var 49 kr fattigare.

Ha en underbar dag i solen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0