I vår blir det inte billigt, någon som har ett extrajobb???

Små barn är ju dyra i drift, det ska skaffas både det ena och det andra men tonåringar är ännu värre!!!! Min son ska konfirmera sig och det är väl bra men det plockar pengar.. Han valde att gå fotbollskonfa och det är ju toppen att kombinera Guds ord med fotboll, för det skapar motivation hos ungdomarna. Men det köstar pengar oxå! Nu vecka 7 ska de iväg på skidresa, en toppenkul grej som kostar mig 3.200 + hyra av skidor, pjäxor samt fickpengar.. Inte lätt för en ensamstående mamma att beta av. Sen tillkommer ett fotbollsläger fram igenom till Danmark och vad det kommer att kosta har inte framkommit än. Jag tycker det är toppen med sådana här grejer men det känns i plånboken och mycket får man försumma för egen del. Men inte nog med detta, det ska ju vara moped oxå. Numer måste man ta körkort för att få köra moppe och min son ska ha en EU- moppe och då måste man gå på trafikskola och inskaffa sig ett körkort. Detta körkort kommer att gå på cirka 5000 kr och då har man inget att åka på. Sen ska man skaffa en moppe, en skoter, och vad den kostar vågar jag inte tänka på. Klart vi tänker begagnat men man får nog räkna med ca. 15.000.



Så i år som ni förstår så blir det ingen resa för min del utan jobba så mycket det går samt ta min kandidat examen...
19 Juni ska det bli konfirmation och det är väl inte helt gratis heller.
Men vill man ha nåt, får man göra nåt,  så i helgen blir det till att börja sälja Aftonbladet. Varje Söndag ska grabben sälja tidning och börja tjäna lite egna pengar som kan vara till hjälp inför alla utgifter som komma skall...
Jag vill inte klaga men vad skönt om jag ror detta iland! Nästa år blir det i allafall Thailand. För då fyller jag 50, ja ni hörde rätt och mellanpöjken blir 30 och det ska firas!!
Ha det gott där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0