Med extra försäkring tror man att man är trygg!!!

Jag är ju i händelsernas centrum alltid och man kan ju fråga sig varför det är så!!! Jag har haft lite strul med min bil, en blinkande lampa talade om för mig att motorn var överhettad stanna bilen!!! Hjälp, ja, vad gör man? Stannar är klart! Ringde in till Berlina bil och de sa att jag skulle vänta tills bilen kallnat och sen köra igen så jag tog mig dit in. Felet  var en givare som gett sig! Hm! När jag satt där inne så ringde jag mitt försäkringsbolag, min försäkring med bilassistans hade gått ut. Jag tecknade en ny!! Nu kunde jag känna mig trygg, trodde jag! Veckan därpå, tidig morgon skulle jag åka iväg till arbetet, då lyste varningslampan för ABS. kör inte. FAN! Jag blev hämtad av min kollega och ringde sen bilassistans som skulle åka ut och hämta bilen under dagen. Jag skulle få en hyrbil GRATIS i tre dagar, jippie, kan det bli bättre???

Tydligen! Bilen var borta när jag kom hem, jag hade hämtat en hyrbil, en Renult som var väldans kul att köra. Bilen min var på verkstaden hela veckan. På Måndagen veckan efter ringde verkstan och sa att min bil var klar, de hade bytt en fjäder. Hm, någon fjäder var det inget fel på, men, men... Jag skiftade bilar efter jobbet och kom strax innan Källby då det började dunka och slå på höger fram, jag tog mig hem i 40 km/tim och mäkta sur..

På kvällspromenade med Lexeman träffade jag mina grannar och jag beklagade mig för bilen som bara var 3 år och redan börjat krångla.. Då fick jag minsann höra.
Bärgarkillen hade efter många om och men fått upp bilen på bärgarn och när han kom i kurvan så hade han tydligen inte satt fast den ordentligt så den for i backen, smack.... Detta berättade min granne som hade stått och sett alltihop!! Ingen hade berättat för mig, kallas vad?? SMITNING!

Sen var det några riktigt arga dygn och telefonsamtal, killen i fråga hade då inte gjort något, inte tappat bilen, nej då!!
Tillslut fick jag honom att åka till Berlina bil och kolla med dom..
HJULHUSET TRASIGT; MÅSTE BYTAS
REGSKYLTEN ser ut som om någon har stått och slått med hammarn på den ett bra tag
GRILLEN MÅSTE BYTAS UT

FY FAN, och så tänker man smita!!! Nu har jag kommit så långt att detta lilla bilassistansföretag i Lidköping gått med på att betala dessa ovannämnda saker, men inte fjädern.
Jag hävdar att fjädern var hel när jag åkte hemifrån, han hävdar att det var det första han kollade när han kom på plats.. VILKET OXÅ VISADE SIG VARA EN LÖGN!! Tack snälla granne för att du ser allt.
Han hade inte kollat utan bara satt sig i bilen och kört ut.

Nu är en anmälan inskickad till ARN allmänna reklamationsnämnden, rätt ska ta mig tusan vara rätt!!! Det är mitt motto! Så nu åker jag omkring i en trasig bil och tycker att människor som inte kan stå för det de gjort är väldigt lite värda i mina ögon. SKA DET VARA SÅ HÄR???

Så passa er för bilassistans. När detta är överstökat så ska jag ta bort den där skiten på en gång...

Ha det gott där ute och akta er för oseriösa bärgare!! Kramizen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0