Fortkörning!! Fartkamera! Aj, aj!

Gokväll folket! Jag var ju på Samos för två veckor sen och eftersom planet gick tidigt på Onsdags morgon den 18/9 så åkte vi hemifrån vid kvart i tre på natten. Mörkt var det och trött var jag oxå men ändå lite upprymd inför det som skulle komma. Strax innan Alingsås vid 04.00 tiden så var det en 80-skylt, jag gasade på och näst intill direkt efter en 60-skylt, bromsade in och då blixtrade det till!! Jävlar, vad var det??? Fartkameran hade plåtat mig! Det lyste upp som en blixt! Ok, hoppas man inte körde allt för fort tänkte jag och sen pratade vi lite om det för att snabbt glömma.
Igår kom ett brev ifrån Polismyndigheten, shit, tänkte jag, vad är nu detta??? Öppnade och vad ser jag?? WANTED!! en spegelklar bild på mig, och under den en bild av mig på mitt körkort.. JAg hade kört 66 km på en 60-sträcka och gissa vad!!! 1500 kr i böter!! Helt jävla sjukt! Ta dem som kör riktigt fort, banditer och tjuvar i stället. Vart är det på väg? Det är så eländigt så man kan bara skratta åt det! Natta på er!!

" Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7909542745 "

Trackback
RSS 2.0